Rabu, September 03, 2008

TAHNIAH BUAT AZHAN ATAN



Assalamualaikum buat semua. Macamana puasa hari ini...ok? Masuk hari ketiga ni rasanya dah ok kut. Kalau hari pertama tu mungkin ada sedikit 'kejutan'. Tambah pula 'time' kat 'office' semalam, mengantuk semacam je. Tapi bagi yang dah biasa puasa sunat tu insya-Allah takde hal lah.

Sabtu lepas, dua hari sebelum umat Islam menjalani ibadah puasa, telah berlansung konsert akhir bagi rancangan 'reality TV' di TV9 iaitu 'Akademi Nasyid' musim pertama.

Seperti yang dijangka (oleh saya), Saudara Azhan Atan telah dinobatkan sebagai juara musim pertama ini. Azhan membawakan dua buah lagu. Satu lagu yang pernah dipopularkan oleh Ramli Sarip, berjudul Iqra' dan sebuah lagu baru yang berjudul 'Segalanya Pasti'. Di sini saya 'upload'kan untuk anda klip video lagu 'Segalanya Pasti'.

Menurut sumber yang boleh dipercayai, Azhan adalah merupakan Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Tanjung Piai, Johor.

Pada hari berlansungnya konsert akhir itu, sms menyeru agar mengundi Azhan disebarkan, terutama kepada ahli-ahli Pas. Laman blog juga memainkan peranan. Antara blog yang saya perasan berkempen untuk Azhan pada hari itu adalah 'Episod Sebuah Perjuangan' - Ust Nasaruddin Hassan At-Tantawi.

Kalau anda masih ingat, saya juga secara tak lansung pernah 'berkempen' untuk Azhan dalam catatan saya sebelum ini berkenaan 'Akademi Nasyid'.

Ok lah, keputusan telah diketahui, yang tak menang (bukan kalah...tak menang je..) jangan bersedih hati. Cuba lain kali.

Kepada Azhan, selain dari rezeki...anggaplah ini juga sebagai satu uijan dari Allah buat enta. Moga enta tak 'lalai' dengan nikmat Allah yang tak seberapa tu. Moga Allah sentiasa memelihara enta dan keluarga dunia dan akhirat..insya-Allah. Amin.

Tiada ulasan: