Khamis, Ogos 21, 2008

KEISTIMEWAAN DISEBALIK KEKURANGAN

Mungkin ada pro dan kontra. Yang saya maksudkan adalah berkenaan muzik/seni dalam Islam. Pelbagai pandangan telah kita dengar yang dilontarkan oleh pelbagai pihak.

Namun yang terkini apa yang boleh kita tonton dan dengar melalui rancangan realiti di TV9 iaitu 'Akademi Nasyid', mungkin boleh menjadi batu loncatan atau alternatif hiburan kepada umum khususnya remaja yang mana kita sering mempersoalkan tentang akhlak dan gaya hidup mereka yang agak menyimpang.

Walaupun tak dinafikan ada kecacatan dan ketidaksempurnaan dalam rancangan itu, namun sebagai permulaan bolehlah kita terima sebagai alternatif. Bukan tujuaan saya nak promote 'Akademi Nasyid' pula kat sini, sekadar melontarkan pandangan.

Di bawah ini ada saya 'upload'kan untuk yang tak berkesempatan menonton rancangan itu. Salah seorang insan yang Allah kurniakan sedikit 'keistimewaan' dalam bidang seni ini, iaitu Saudara Azhan Atan.

Memiliki suara dan gaya persembahan yang pada saya sedikit sebanyak mampu meruntun perasaan insan yang bukan hanya mendengar dengan telinga tetapi dengan jiwa.

Itulah antara 'keistimewaan' yang ada pada insan ini disebalik 'kekurangan'nya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku chaa tebu
nak contact aku e-mail aku shahadin@yahoo.com

aku punya nickname yahoo massenger shahadin